this year / golden year

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Ja såklart. Massor. Konstigt nog svårt att komma på något på rak arm.. Jag rökte på för första gången, haha. Krafsade ihop ett GA på under 24h. Gick på en coldplay konsert. Tog både körkort och studenten. Gick på bal med spanska vattkoppor. Tjänat över 100.000 kronor. Gick på vinprovning!! Gjorde hårförlängning till balen. Poddade med Emmy haha. Man hinner med sinnessjukt mycket på ett år. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016. 

På själva dagen åt jag carpaccio och drack prosecco med min familj. Firade genom att styra ett ''50 shades of grey'' inspirerat krök/middag med mina närmsta vänner + en middag på Garage med mina närmsta vänner från skolan.   

Vilka Länder besökte du under 2016?

Jag började faktiskt året i Tjeckien (Prag) med Alice och My. Nästa resa därefter var nog till Spanien (Marbella/Puerto Banus) med tjejerna. Sedan bar det iväg till Kroatien (Hvar) med mina bästa killkompisar och Emma. Sen har jag givetvis varit i Danmark (Köpenhamn/Helsingör). 
 
 
 
 

Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017?

Spontanitet. Gäller sista 6 månaderna sedan jag tog studenten. Har hindrat mig själv lite.. Fokuserat för mycket på jobb och pengar. Varit girig. Stabilitet med A! 
 
 

Min största framgång privat år 2016.

Tror det är körkortet. Det gick så sablans snabbt för mig att ta, 6 veckor. Mitt i studentspurt och resande. Sedan utan tvekan jobb. Jag fick så otroligt mycket jobb under 2016 - maxi, cg, scandlines, sans och balans, upzone-parken i Ängelholm, Hamnkrogen, Strandsidan, Strand i Arild, lärare i Kina, Stockholm Syndrome i Thailand - jaa listan kan göras lång.. Jag har aldrig varit så stolt över mig själv.  Nyckeln till första lägenheten (mer om detta i dagarna). 

Min största motgång privat år 2016. 

Att jag inte kunde vara ärlig och släppa taget och saker jag inte ville ha ''för det kanske löste sig''. Det präglade mig mycket och satte ofta käppar i hjulet för mig själv. Jag skapade egna problem genom att inte kunna säga nej.
 
 
 
 

Vad spenderade du mest pengar på?

Utan tvekan resor. Tätt föjt av mat och kläder. Summa kardemumma - nöjen? Gick på både Håkan, Coldplay, The Lumineers. Var 2 weekends i Sthlm. Bussresor till Rydebäck och taxi hem efter utekvällar. 
 
 
 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?

''Say you wont let go'', ''Hej det är nic..Klick'' från min Marbella lista hahaha, även ''Biggie Smalls i mankini''

Vilka datum kommer du aldrig glömma?

Studenten 10 juni och körkortet 29 juni. 

 

Vad önskar du att du gjort annorlunda? 

Prioriterat mina riktiga vänner mer. Inte tagit vatten över huvudet kanske.. Foksuerat mig själv mer. Insett tidigare vilka äkta vänner man hade och inte lagt ner tid på att försöka passa in med de som inte hörde till den kvoten. 

Vad önskar du inför 2017? 

Att jag kommer längre! Att saker och ting startar kanske. Att jag för en gångs skull kommer underfund med mig själv - vem jag vill vara, vem jag är, vart jag vill komma och vad jag vill åstadkomma. Jag önskar att jag reser lite mer och kliver utanför min trygghetsbubbla. 

 
 

Vet inte riktigt om 2016 var ett bra eller dåligt år. Det hände så otroligt mycket kring studenten. Minns allting med mycket lycka men vet att det var mycket sorg mitt i det. Jag har tappat många nära vänner - men även funnit otroligt många nya. Överskådligt har det nog varit ett riktigt jävla bra, men rörigt, år - med dalar och toppar. TACK!!