08.01

 
 
Hallå min vänner <3 
 
Den senaste tiden har massa hänt. I vanlig ordning. Minns knappt senaste gången jag kom ihåg vilken dag det var då jag lever i en konstant fredag. Sådant är ju fint och värt att minnas men tiden räcker inte åt. Och den går för fort (!!). Att vi lämnat en period av -34 gradiga morgornar spritter av lycka i bröstet med gör samtidigt ont för temperaturen är en ilande, tickande påminnelse av att dagarna är räknade. Det blir vår här - och sen är det över. Kan inte föreställa mig en vardag där jag inte bor på Karolinen i Åre. En vardag där jag inte käkar tartar på Werséns, spelar beerpong på CC, dansar på Verandan, gör bort mig på Bygget, drinkar på Supper eller shotar på Broken. Denna byn är liksom.. allt. En ständig glädjespruta. Att få glassa i backarna där uteserveringarna nu mer öppnat upp, bländas av solsken på Åreskutan eller dra faceplants i offpisten där snödjupet är en upp till midjan. Det här händer nu och jag vet inte vad som ska kunna toppa det. Men sorg ska man aldrig få lov att ta ut i förskott och jag är minst sagt söndertaggad på sommaren och vad den har att erbjuda. Och resten av livet. Vilken jävla fest det är. 
 
Det ovan är ett hopplock av ting som skett senaste tiden. Vi har varit på ännu ett x-antal liveframträdanden, testat nya viner på Vingården, gått barrundor för att upptäcka saker vi missat, ätit nygräddad pizza, skedat, dejtat, druckit loads med prosecco, åkt snålskjuts med Martin i liftarna, gått på afterski, träffat nya vänner, jobbat, jag har hängt med mina kusiner på fika och på skutan, blivit bjuden på middag och så mycket där till. Det här livet hörrni - det är vi bortskämda med att få vara en del av.