home

 
De senaste dagarna har det varit mycket fläng fram och tillbaka - men nu är jag äntligen stationerad hemma och planerar att hålla mig här ett tag. Vi kom fram till Gbg tidigt i måndags och resan gick slående fort faktiskt. Vi blev hämtade på stationen, åkte hem och åt brakfrulle och tog sedan igen lite missade sovtimmar. Resten av dagen visade Martin mig runt på allt ''en var tvungen att uppleva''. Så himla speciell tanke att tänka att vi senaste månaderna levt ett synkat liv - trots att ''hem'' för oss är två helt olika saker och vi har levt två helt olika liv oberoende av varandra. Ska bli spännande att följa på vilket sätt vi passsar i varandras vardag nu. 
 
På tisdagen kom Martin med frallor till frulle och sedan packade vi väskorna och hoppade in i bilen och började köra. Vi stannade typ 3 gånger, b.la i Halmstad för lunch. Så resan tog upp emot 4,5 timme... Haha. Men det var det värt. 
 
På onsdagen fyllde jag år (!!) och väcktes av att pappa dukat upp frukost. Vi åkte sedan till systemet jag premiärade på och köpte skumpa. Sedan åkte jag & M över till Helsingör. Jag behövde ju visa upp de skånska stoltheterna.. ;). VI började med 2 röda och 1 grön och fortsatte sedan dagen i samma stuk. Vi har på street-food marknaden, strosade runt och åt lunch på en italiensk restaurang! Framåt eftermiddagen åkte vi tillbaka över sundet för att komma hem till hemma-grillpremiär, loads i bubblor och mysig 3-rätters. Vi satt hela kvällen och pratade med min familj och bara hade det allmänt gött, en bättre dag kunde jag knappt föreställt mig. Tack för alla fina grattishälsningar, presenter och samtal <3. 
 
 
Dagen efter vaknade jag redan vid 07.30.. Så gjorde frukost på sängen till oss innan vi drog oss ut mot Kullaberg för att gå runt lite, sedan körde vi viktiga monument i Höganäs som saluhallen och tomatodlingen för att köpa råvaror som intogs på kvällen. Kunde inte motstå dessa jordgubbarna för fantastiska 75 spänn :-). Men det var det värt. Martin åkte hem och jag softade vidare med familjen. 
 
Idaag ska jag inhandla allt tills imorgon och sedan ska vi hålla en liten AW innan min bror kommer på middag ikväll!