21.02 - rödvinsvisioner

Heektisk vecka. Förra dvs. Dagarna blir längre på jobb, går trögare, men tiden rinner fortare. Vi var hemma efter 21 varje kväll, åkte 06.45 hemifrån varje morgon. Man blir hårdhudad när sömnen blir lidande. Mitt i stormen Knud trotsade jag vädergudar och bilade upp till Gbg för helg med älskling. Grät lite i bilen hem, har inte gjort det sedan vi skiljdes åt på Gotland. Man är inte så tuff som man trott. Distansen hackar hål i hjärtat på en.
 
Roliga grejer i kluckande era - Rasmus fyllde 25 så spenderade onsdagskvällen hos honom med 1.. 2.. 3? glas skumpa. Trevligt. Kvalitétstiden när man bara får tjöta på i raskt tempo. Och torsdagen var jag med Hanna <3. Min lilla älsklingsgumma. Tänk att vi inte kände varandra innan sommaren och en dag när jag kom hem från jobbet låg hon i min säng och sov? Sen satt vi ihop, frugan å jag. Jag å frugan. En sporre till ork. Kärlekspil.
 
Andra fina grejer, överhörde en dialog från en köksstoll jag satt på som utspelade sig i en hall. Min pojkväns syrra ''nu när vi är 6 i familjen (..)''. Jag är den sjätte. Så. jäkla. fint. Med rödvinsblick översåg jag en konversation där det diskuterades på min första släktmiddag ala killen hur härlig, mysig och skojig tjej jag var.
 
Hade en kämpig söndag så vill minnas det, det fina, det bra, det guldklimp(iga).