1 vecka

 
Så i fredags förra veckan satte jag mig i bilen och körde hem till denne tjommen. Det var magiskt väder hela helgen så vi spenderade mestadels av tiden utomhus och avverkade fotbollsmatcher, glassätande, grillning, cykling och sådant som man vill hinna med. På lördagen var vi hembjudna till Loppe & Amanda så där var vi från eftermiddagen till sent på kvällen då vi stack ut en sväng. Jag och Martin somnade inte förrän 06 så det blev ganska ordentligt ståhej i vanlig ordning. Sen var vi även i Göteborg och strosade, åt lunch ute och gick runt i Palmhuset. This guuuy tho. 
 
Och mandis <3 
 
Sen på tisdagen åkte jag hem och hängde i solstolen. För sen vankades nya äventyr med bästisar. Roadtrip och jakt på solnedgång. Man ska ju sen minst en solnedgång om dagen var det sagt av en klok människa en gång. 
Körde genom rapsfält och carpade. Mina föräldrar hade bjudit hem vänner så jag avnjöt en väldigt god 3-rätters på onsdagskvällen. Mat är typ den centralaste delen i mitt liv. Gött. 
Om man kikar riktigt noga ser man en liten Emmy som badar, vänster i bild. CARP. Det blev torsdag och ledig dag så jag och mina bröder + mozi styrde ratten mot födelsedagsfirande hos min mormor, åt päronglass och slog upp gamla fotoböcker. Finfint! På kvällen hade Tove bjudit hem mig på middag så vi skålade i prosecco och roffade i oss en risotto med svamp, vitt vin och parmesan! Sedan korkade vi upp rött och pratade om värdsliga saker fram till klockan slog att sista bussen banade hemåt. 
 
Fredag morgon och fortsättning på långhelg för de hårt arbetande så jag och mamma körde ut till södersåsens nationalpark och gick upp till Kopparhatten samt en traditionsenlig vilsegång, sedan satte vi oss på en gräsplätt med bra utsikt och picknickade på vår matsäck. Sen snabbt hem för på kvällen vankades... 
Bubbel!! Och middag med broppan på Cardinal. Vi satte oss till en solnedgång på Docken innan middag, som efterföljdes av drinkar. En väldans bra fredag, i mitt tycke. Få för unnat. Det var en födelsedagspresent, är en sucker för mat som man vet om man känner mig ;). Så jag njöt till fullo av att bli bortskämd. 
 
I lördags vaar jag såhär glad, 
För först hade jag hem Tove på middag, mamma blandade mojitos och grillade lax, och sedan fyllde Franz 25 vilket han firade med sommarfest i sin trädgård!! Så fint med ljusslingor, musik, upsatt bar, hängmattor, loungegrupp och tjockt med folk. Massa människor jag saknade var där <3 Sen åkte vi till Kol för fortsatt alkoholintag och mötte upp fler vänner. KUL! Nu är det fan sommar mina vänner. 
 
Igår mådde en.. men var trots allt bjuden på brunch på Kitchen av kollegor så åkte dit, had a blaaast, satt på uteserveringen och drack skumpa efteråt. Var snorvarmt, upp emot 30 grader. Sen fick jag lite bråttom för Erik hade bjudit hem till middag mot 18.30. Han lagade wallenbergare och sedan satt vi på deras altan som vätter mot strandkanten till 23.15 och drack vin. Min bästis. 
 
Sån jävla vecka, va!! Fint e de att leva 

Kommentera här: