vecka 36

Jag har haft en otroligt skön och ruggit nice vecka faktiskt! Så härlig känsla. I början av veckan testade jag på flera olika nya träningsupplägg, b.la yoga, kan inte säga att jag nappade men det är något jag vill lära mig så ska försöka fortsätta med det. Om inte annat var det underverk för knopp och kropp! På torsdagen hade jag en dejt inbokad med mina fina tjejer från kollektivet Ladan aka Gotlands guldklimpar. Så välförtjänt rödpang den kvällen måste jag säga. Jag slog på stora trumman och halade in en vegetarisk 5-rätters med magiska råvaror. Försöker äta så mycket vegetariskt som möjligt av miljövänliga skäl men onekligen är det hälsosammare för kroppen på köpet. Mättnadskänslan blir en helt annan. Nåväl, det var så himla trevligt. Efteråt slank vi förbi ett annat ställe för en drink innan det blev dags för mig att slänga in handduken. Hur mycket jag har saknat att sitta med fantastiska tjejer och snickesnacka ska jag inte ens gå in på.
Så när jag vaknade på fredagsmorgon 06 var jag fylld till bredden med energi. Skuttade upp ur sängen och dansade runt? Om det var att jag var överexalterad inför kvällen eller tacksam från gårkvällen.. En snabb dag på jobbet fortlöpte, sedan obli fredagsfika med mojan innan Martin kom hit på kvällen! Vi drack drink, åt god mat och fick pratat ikapp om det senaste varvat med slutdebatten. Den här nya distansen har vi förvisso inte haft så länge, men jag tycker fredagskvällen är ''finast''. Då har vi alltid kört så, inget planerat, enbart mys och egentid för vår relation. Förra helgen hann vi liksom inte ens sätta på en film som vi tänkt pga man blev så uppslukad av den andres närvaro att vi bara lät musik rulla medan vi satt och vred och vände på grejer från näthinnan.
 
I lördags körde vi all in på shoppingfronten, sedan låg en efterlängtad kräftskiva på agendan! Såå djävulskt trevligt. Vi tog oss in till stan efteråt och jag hade så, så kul och kände mig omåttligt tillfreds med livet. Var inte lika lyrisk idag när baksmällan gjorde sitt.. Men vi hakade på till IKEA för att agera smakråd till brollan som flyttar ut nästa helg. Och för att äta mjukglass, såklart. Nu har jag pussat kärleken hejdå för denna gången. Fan vad det bränner och sprakar i hjärtat. Ikväll blir det valvaka - j e s u s...

Kommentera här: